Měření událostí pomocí Správce značek Google

Nastavení měření událostí

Jak už jsem předestřela výše, nastavení měření událostí vyžaduje určité technické dovednosti, neboť je závislé na úpravě kódů. Abychom mohli události začít měřit, je nutné přidat speciální měřící kód, pomocí kterého Google Analytics tuto informaci zaznamená. Modifikace kódu se liší dle typu měření, které využíváte.

Pokud používáte klasickou službu Google Analytics (kód ga.js), pak použijte daný typ event trackingu:

_gaq.push([‚_trackEvent(‚kategorie‘, ‚akce‘, ‚štítek‘, hodnota, non-interaction)‘])“
V případě, že využíváte Universal Analytics (kód analytics.js), pak použijte:

ga(‚send‘, ‚event‘, ‚kategorie‘, ‚akce‘, ‚štítek‘, hodnota);
Každá událost má 2 povinné a 3 volitelné parametry:

Kategorie (1. povinný parametr) – pojmenovává skupinu objektů – např. videa, hry, apod.
Akce (2. povinný parametr) – unikátní pro každou kategorii, nejčastěji popisuje akci vykonanou s objektem – proklik, spuštění, zastavení, stažení apod.
Štítek (volitelný 3. parametr) – další upřesnění události, které může sloužit k detailnější identifikaci interakce – např. název videa.
Hodnota (volitelný 4. parametr) – numerická hodnota události – např. čas, kam až uživatel video viděl.
Nevyvolání interakce / non-interaction(volitelný 5. parametr) – určuje, zda událost brát v potaz při výpočtu míry opuštění – true (pravda) nebo false (nepravda). Primárně Event Tracking vyvolá interakci se stránkou a ovlivňuje tedy okamžité opuštění. Máme-li např. stránku s videem, kde je historicky vysoká míra opuštění, a u které nesledujeme počty spuštění videa, a najednou se rozhodneme spuštění sledovat pomocí události, pak můžeme u dané stránky, v případě že si lidé video přehrávají často, najednou zaznamenat snížení míry okamžitého opuštění, neboť spuštění videa vyvolá interakci, kterou Google Analytics zaznamená. A i když uživatel nenavštíví žádnou jinou další stránku, tak nebude započteno okamžité opuštění.

zdroj:

http://www.sunitka.cz/c/656-jak-na-udalosti-event-tracking-v-google-analytics


Uveřejněno

v

,

od

Značky:

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *